onsdag 19 december 2012

Living greens och resultat

I morse innan träningen var det några som började diskutera om greens hade någon effekt. Någon menade att det fanns en tro kring det. Jag kunde inte låta bli att lyssna och kommentera det hela.

Själv är jag övertygad om att det har effekter på kroppen på alla möjliga sätt, för mig handlar det inte om någon "tro" utan att ingredienserna som finns i greens i form av bla. alger, gräs, grönsaker och groddar påverkar helt enkelt kroppen positivt. Greens är basbildande och tillför näring på ett enkelt sätt, naturligtvis i kombination av god kosthållning :)

En annan fråga som dök upp var "går man ner i vikt av det?" Det hade varit lätt för mig att utropa JA, men jag valde att inte göra det. Svarade istället med att jag tror att det handlar snarare om en kombination av träning och vad man stoppar i sig tillsammans med greens :) Det är intressant, tycker jag, hur man ibland försöker hitta genvägar eller snabba och enkla vägar till något som man vill uppnå. Och det är lika intressant hur man själv nästan kan glömma bort sin egna väg till olika uppnådda mål och resultat. För ett tag sedan fick jag kommentarer/frågor kring hur jag tränat för att komma i den form som jag är i just nu. Jag var på väg att svara att jag "bara" druckit lite greens (som om det skulle vara något sorts mirakelmedel ;)) och tränat lite... mina resultat är ju inget som kommit över en natt däremot genom en viss struktur både vad gäller träningsupplägg och kost men framförallt genom massor av rörelse- och träningsglädje :)
 
 
 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar