tisdag 4 december 2012

Morgonträning :)

Förra veckan var inte halsen helt bra så det blev ingen morgonträning men idag.
Idag blev det morgonträning :)
Och vilket himla bra pass det blev! Skönt. Jobbigt. Fokuserat.
Stundtals pratade jag för mig själv. Inte tyst inne i huvudet utan högt.
När musklerna ropade "nej inte en till" vid tex. de lutande bröstpressarna hörde jag mig själv säga "upp";) Vad tror du hände?

Något annat som återigen kändes roligt var dagens benböj med axelpress. Jag kan glädjas åt mycket :) För några veckor sedan fick jag för mig att jag inte skulle klara 21, 15, 12 reps med den "stora skivstången", så en "liten skivstång" byggdes ihop. Hur jag nu kunde veta det innan jag ens provat? Vid nästa träningstillfälle var jag bara "tvungen" att prova. Och det funkade. Så även idag :) Övningen kräver mycket syre så flåsigheten blir rejäl, själv kände jag mig som en blåsbälg.

Det känns härligt att glädjas åt sin egna utveckling och sina egna framsteg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar