söndag 23 december 2012

Paket, födelsedag och musikalisk resa

Igår blev det till en början en tur in till Uppsala för att uträtta några ärenden.
Inte för att ge mig ut i någon hysterisk julklappsinhandling, tack och lov,
däremot för att köpa födelsdagspresent :)
En av mina små fantastiska vänner fyller år på annandagjul.
 Förresten är hon inte så liten längre, denna härliga juvel som nu fyller 6 :)
Efter inköp och en lättare lunch tog jag mig vidare för att gratulera en betydligt äldre dam, min systers svärmor. Hon har som tradition att bjuda in till öppet hus på sin födelsedag och bjuda alla gäster på bla. glögg, risgrynsgröt, bröd, ost och efteföljande fika.
Sedan fick vi raskt ta oss vidare för att få sjunga in julen tillsammans med Knivsta pastorats körer och Linné kvintetten. Nu var det inte jag som sjöng särskilt mycket. Däremot fick jag glädjen att lyssna. Så stämningsfullt och vackert :)

Det kändes så skönt att få avsluta dagen med att njuta av vacker sång och musik och lyssna och se på alla stjärnor i de olika körena, ung som lite äldre, som under ledning av fantastiska Anne-Lina Sandell Janner bjöd med oss på en så vacker och stämningsfull musikalisk resa. En stjärna gnistrade i mina ögon lite mer än alla andra :) Min fina fantastisk vän sjunger i barnkören :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar