lördag 28 februari 2015

En liten lapp

Jag letade efter någonting annat men så dök den här upp :-)
En utmaning, tips och rekommendation som jag fick för ganska länge sedan.
Som jag antog :-)

Då befann jag mig i ett helt annat läge än nu.


Även om jag befinner mig här och nu så känns den i allra högsta grad, 
just nu, återigen aktuell.
Det blev som en liten påminnelse.
Utifrån där jag är och befinner mig nu.


Mindfullness och meditation är något som över tid kommit och gått hos mig.
Ibland mer aktuellt än annars.
Ibland är det som om jag glömmer bort det. 
Kanske när jag som bäst skulle behöva det?

Meditation är inget konstigt eller magiskt på något sätt, 
både för den som är van och för den som är ovan kan det både vara lätt och
 enkelt och stundtals utmanande.
Det handlar inte om timmes långa sessioner utan om betydligt kortare stunder.
Några minuter. Ibland ett ögonblick.


Den senaste tiden har jag mediterat väldigt sporadiskt.
Ibland har  jag då "bara" suttit och andats. Medvetet. 
Ibland har jag lyssnat på guidade meditationer.

Just nu skulle jag vilja ha in det som en daglig vana och rutin.

Det finns ju massor med olika färdiginspelade meditationer och mindfullnessövningar, både på spotyify, cd-skivor och appar osv. En av alla dessa appar är Mindfullness appen (blå) som jag gärna rekommenderar, även om jag själv ännu så länge använt den lite. I den appen finns också möjligheter att köpa meditationer för en billig peng. Själv har jag valt att ladda ner Björn Natthiko Lindeblads meditationer, som jag även haft glädjen att lyssna live på. Fantastiskt inspirerande! 

Om Du väljer en guidad meditation så prova dig fram så att den röst som Du tänkt lyssna på stämmer för Dig.

Jag antar utmaningen även nu, även om den den här gången kommer från mig själv :-) 

                                                          


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar