måndag 23 februari 2015

Statusuppdatering...

Är det något som jag är dålig på så är det att ha cirkulerande virus i kroppen.
 Känna mig orkeslös.
Att inte kunna träna.
Tack och lov så drabbas jag väldigt sällan och jag fortsätter gärna att vara dålig på det ;-)
Mitt tålamod sätts på prov.
Somnade på soffan när jag kom från jobbet.
Druckit vatten och gjort nässköljning, allt för att påskynda och hjälpa. 
Rastlös.
Uttråkad.
Surfat runt.
Hit och dit.
Var på väg att skriva på fb. "har tråkigt".
Men istället tog jag mig ut i köket.
Fixade kaffe och dessa go´saker.
Tyckte att det kändes lite roligare än att skriva "har tråkigt'';-)


Ingredienser: (Perfekt mellanmål och snacks/godis)
10 st urkärnade dadlar
1 dl hackade mandlar
1 dl kokosflingor
3 msk kokosolja
3 msk kakao
4 msk kaffe
2 krm vaniljpulver
Mixa alla ingredienser i en matberedare eller hacka och blanda väl. Rulla i kokosflingor/kakao och ställ i frysen innan servering. Min kokos tog slut så bollarna rullades i en blandning av kokos, mandel och blåbärspulver. Mums!

I yogan pratar jag ofta om att sakta in och sänka farten. Vid ett av mina senaste pass dök en fråga upp: Vad händer i din kropp, vad händer hos Dig när Du saktar in och sänker farten? Sakta in och sänka farten kan man ju göra på olika sätt. Det är inte alltid helt lätt. Många av oss har ju ett högt tempo på alla möjliga sätt, både i tanke och handling. Det kan vara intressant att iaktta sig själv ibland. Och se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar