fredag 6 februari 2015

En plats där det ges möjligheter att gro och växa



Det är en alldeles speciell dag idag.
Viktig och betydelsefull.
Jag firar en av mina födelsedagar.
Ja, jag har 2 varje år men det betyder inte att jag är dubbelt så gammal.
Jag fyller 14.
14 fantastiska Form år.

Idag är det exakt 14 år sedan som jag genomförde mitt första träningspass på Form.

Det är på många sätt en obeskrivlig känsla.
Och så är det nog.
Själens språk låter sig inte fångas så lätt via ett tangentbord...
TACKSAMHET <3
STOLTHET <3
GLÄDJE <3

Självklart har jag firat det på bästa tänkbara sätt! Med en semesterdag. På Form!
Först med härlig träning: PT-pass med bästa Niki och av en händelse hamnade jag även på efterföljande spinning. Ska det firas så ska det firas ordentligt ;-) Eftermiddagen har sedan bjudit på en skön, avkopplande och vilsam massagebehandling. 


Träning och hälsa är ju sedan länge en del i mitt sätt att leva, men det har ju inte alltid varit så. Jag är så oändligt tacksam för att jag hittade till Form och tog beslutet och gjorde valet att "börja träna". Där för 14 år sedan. Min Formresa är på många sätt sagolik men för den skull inte mindre sann. Jag har fått vara med om en resa och upplevelser som fyller mig med sådan enorm tacksamhet. Och Du kanske förstår, en sådan här ogreppbar känsla som fyller varenda skrymsle och vrå i kroppen, ger rys och Du har lika nära till tårar som till skratt. Det är som om det inte bara är kroppen som tackar utan även själen. Djupt och innerligt.


Som blivande Formare gjorde jag en, både bokstavligt och bildligt, stapplande entré på Form. Som patient hos Niki. Med en kropp och själ som gjorde ont och som"sa ifrån" på alla möjliga sätt. Jag hade också levt med långvariga rörelsebegränsningar och smärtproblematik under flera år... För att över huvud taget kunna gå använde jag en oledad fotortos. Men det var en ond axel som förde mig till Form för behandling. Då hade jag inga som helst planer på att börja träna. MEN!!! Jag minns exakt hur det kändes i kroppen, vad jag tänkte och var jag befann mig när jag tog beslutet till att börja träna... jag var på väg från en behandling hos Niki ...ute på Centralvägen. Egentligen vet jag inte om jag tänkte, där och då kändes det snarare som ett väldigt tydligt budskap.

 Mina första pass minns jag också väldigt väl. Längst bak i salen. Med (för)stor bomulls t-shirt, helst inte synas och märkas för mycket...  Med en kropp som vägde nästan 15 kilo mer jämfört med idag. Till en början var mina mål att träna 1-2 pass i veckan och få tydligare konturer, dock inte dom fysiska i första hand utan snarare dom mentala och psykiska konturerna. Resultaten lät inte vänta på sig! Jisses! Vad min Formresa tog fart! Form och träningen kom att förändra hela min tillvaro! Jag fick inte ett nytt liv däremot ett helt annat. Under åren har jag fått uppleva träningens både lekande och läkande effekter! Och träningens magi! Mycket har naturligtvis hänt från mitt första pass tills där jag befinner mig idag! Tänk om jag hade vetat... vad det skulle föra med sig, när jag klev in genom dörren på Form för första gången. Tack vare Form, Anna och Niki, har jag fått uppleva och varit med om saker och händelser som jag aldrig annars skulle ha fått vara med om. 


Det senaste året har ju inte varit något undantag. Förutom all fantastisk och suverän träning har jag även fått med mig en massa andra saker! Kanske har jag lärt känna mig själv ännu bättre?

Mina egna erfarenheter och upplevelser, all träning, all inspiration och motivation och naturligtvis mina egna PT-pass tillsammans med min suveräna tränare Niki har under det gångna året fört med sig att jag själv tog steget och utbildade mig till personlig tränare. En resa i sig. Som vuxit fram. Och som äntligen blev verklighet.

Jag ser med spänning, glädje och nyfikenhet fram mot kommande Formår, inveckling och utveckling, och det som ska komma!

Och avslutningsvis: TACK Anna och Niki och TACK till alla inspiratörer, instruktörer, deltagare och medlemmar som gör Form till en plats där det ges möjligheter för var och en att gro och växa.
Där varje individ är och får vara helt unik!
TACK!!! <3 <3 <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar