onsdag 25 februari 2015

Hälsa i ett helhetsperspektiv

Vad innebär hälsa för Dig?
Antagligen massor av olika saker.
För mig innebär det att ha ett helhetsperspektiv.
Ett holistiskt synsätt.
Där många olika saker sammanstrålas för att skapa en fantastisk helhet!

Lägger Du märke till hur bra Du mår?
Eller är det lättare att lägga märke till när Du inte gör det?
Jag blev varse i natt... med sprängande huvudvärk.
Som tur är så är jag oftast frisk även om jag just nu fått någon influensavariant.
Huvudvärk har jag i stort sett aldrig annars.

Jag tror att det handlar om att kunna vila i det som är samtidigt som man tar hand om det. Efter bästa förmåga. Oavsett vad det är. Vilket kan vara nog så utmanande! Och här tänker jag inte på virus och bakterier i första hand utan om helt andra saker, även om det också kan behöva tas om hand ;-)  

Jag tror att jag över tid har lärt mig att njuta ännu mer!
Njuta i det vardagliga.
Ta tillvara!
Känna energi och glädje!
Välmående!
Förmågan till det har vuxit ur något helt annat.


Ibland är det tillsynes små saker som fyller på lite extra. 
Som hemma hos mig just nu: vackra blommor att vila ögonen på.


Hälsa i ett helhetsperspektiv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar