torsdag 26 februari 2015

Jag äter snabbmat och vilar mig i form

Det är inte alltid lätt att lyssna på kroppen. Ju mer vi övar på det desto bättre blir vi på det. 
I slutet av förra veckan försökte jag intala mig att värken i kroppen berodde på de senaste dagarnas uteblivna träning. Det halsonda - en liten förkylning. Det utvecklades till nåt´annat.
Snarare nåt´influensaliknande.
Glad att jag är så vältränad så att jag återhämtar mig snabbt och lätt!


Vet inte precis om jag vilar mig i form just nu.
Jo, kanske.
Försöker tänka så i alla fall.
Hur som helst så vilar jag mycket.
På soffan.
Sover en hel del.
Men idag har jag sovit mindre än de senaste dagarna så det bådar gott och går helt klart åt rätt håll :-)
Och tankarna är just nu (förvånansvärt) mestadels närande och snälla.
Lugna och stillsamma.


Aptiten har uteblivit under veckan.
Men idag fixade jag och åt snabbmat.
Snabbmat, vad innebär det för dig?


Hos mig innebär det snabbt att tillaga, däremot inte snabbt att äta.
 Enkelt, gott.
Gott att äta. Gott för kroppen.
Just idag blev det en enkel, smarrig morotssoppa med kokosmjölk och ingefära.

Snabbmat kan också vara lax med grönsaker eller ibland en färdig grillad kyckling från affären tillsammans med grönsaker. Man behöver inte krångla till det!






Morotssoppa med kokosmjölk, ingredienser:

1 gul lök, skalad och grovt hackad
5 morötter, skalade och skurna i mindre bitar
1 msk kokosolja
2 dl vatten
1 burk kokosmjölk
1 grönsaksbuljongtärning
2 tsk färsk ingefära, riven
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar, grovmalen
1/2 dl färsk koriander eller persilja, kan uteslutas.

Fräs löken och morötterna i en gryta med kokosolja.
Tillsätt vatten, kokosmjölk och buljongtärningen. Koka på svag värme under lock i cirka 10 minuter tills grönsakerna mjuknat. Krydda med ingefära, salt och svartpeppar. 
Kör soppan slät med hjälp av en stavmixer eller i en matberedare. Avsluta med att röra ner färsk koriander eller persilja i soppan och servera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar