torsdag 12 februari 2015

När tankarna ges plats

Vilken fin inramning på dagen. 
En morgon som började med en skön promenad. 
Jag bestämde mig redan i går kväll. 
Inte få se om jag orkar och har lust utan mer med en planering så att jag skulle hinna. 
Och den här morgonen var jag vettigt klädd, med underställströja och jacka.
Häromdagen tog jag också en promenad, en "omväg" till jobbet, en rask promenad men inte träningsklädd. Men min kropp struntar i hur jag är klädd...
Resultatet blev då att jag kom till jobbet, kokhet, utan ombyte.
Nåväl.
Idag hade jag planerat min promenad före frukost.
Sedan hem för att duscha och njuta av en god frukost innan det var dags att bege mig till jobbet.
Kände mig härligt pigg när jag kom till jobbet även om jag hade gått upp tidigt för att hinna.

Jag tycker om att vara ute.
Jag har också märkt att jag tänker så bra när jag promenerar :-)
 Tankarna ges liksom mer plats och utrymme på något vis.
Ytterligare rymd och space.
Dom kan komma och gå.
I morse dök det bla. upp tankar om; "när kroppen har sagt sitt". Visst är det spännande med kroppens sätt att kommunicera!? Jag började tänka på hösten och nu. Och jullovet. Och andra saker som den senaste tiden har påverkat mig. Kanske kommer just de tankarna och upplevelserna att formuleras vidare här i bloggen. Senare.

Kvällen har avslutats med den ljuvliga torsdagsträningen! Först det härliga step-dance passet med Anna. Det är så fantastiska bra! Ofta får jag den här känslan som i kväll; att jag bara vill fortsätta. I evigheter. Kroppen liksom bara "gör" och vill! Snacka om att landa i kroppen! Och själen! Torsdagskvällarna innebär ju också yinyoga för mig. Dance och yoga är en perfekt kombination! Man kan landa och samtidigt sväva iväg både på stepdance passet och på yoga mattan ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar