måndag 7 februari 2011

"Att värma upp i alla dimensioner"


Tänk om man fick och kunde träna precis när och hur man ville. Vilken lyx! Jag skulle behöva ha rejäla flextider eller en väldigt generös arbetsgivare ;) Även idag hade jag möjlighet att få köra lunchspinning. En perfekt start på veckan! Så skönt och så bra! Den som eventuellt tror att spinning "bara" är spinning har misstagit sig totalt!  


Min puls nådde betydligt högre höjder idag :)
Det tilltalade mig, när vi i början av dagens pass "skulle börja att värma upp i ALLA dimensioner"... Jag kan bara hålla med... dessa dimensioner följde med mig under hela passet, det var och blev ett kraftfullt pass. Det är märkligt, när min puls hade passerat 185 så kunde jag känna/tänka att "usch"!:)... benen fortsatte naturligtvis att snurra vidare... strax efter blev tanken "usch va´bra :) Precis som det är svårt att prata när man har hög puls så verkar det även svårt att tänka allt för långa meningar på en gång ;)

Jag kunde även känna ett leende sprida sig, ja, jag är inte så säker på att det syntes i mitt ansiktet, men det kändes liksom inifrån kroppen och ut. Ett sånt´här leende som ger en behaglig känsla och rys på kroppen.                                                                                                                                                                    
Som sagt; den som tror att spinning "bara" är spinning har misstagit sig totalt.                                                                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar