måndag 28 februari 2011

En skön start på veckan

Känns som jag har hunnit med mycket i dag. Mycket på ett bra sätt. Min dag startade tidigt. Klockan 6 var jag på jobbet. Med frukost, tända ljus och skön musik välkomnade jag de första barnen som kom. Det känns alltid bra att skapa sig en så bra start på dagen som möjligt för både sig själv och omgivningen, tycker jag, det kan sätta en viss ton på resten av dagen.

Idag var det en sån´ här extra bra måndag för jag hann även till lunchpasset på Form där jag och de andra deltagarna fick njuta av ett härligt, jobbigt spinningpass med skön musik. Trots att pulsen var hög och benen stundtals trötta så gick det lätt för mig att fokusera, idag var en sån´ här dag då huvudet var helt tomt på tankar. Det är så skönt att bara svepas med tycker jag.... i musiken, rörelsen, varandet... Det är också en skön känsla att känna sig stark. Och just nu känner jag mig stark. Det var med en aning stappliga ben som jag gick hem, men jag stapplar gärna om det beror på att benen blivit trötta efter ett väl genomfört spinningpass ;) Efter en god lunch blev det ett besök på forms kliniksida, känner mig så tacksam för hjälpen och för kreativa tankar & idéer :)

Eftermiddagen och kvällen har fortsatt med lek och bak av semlor... och naturligtvis även ätande av semlor :)

Känns som en bra måndag och som en bra start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar