torsdag 24 februari 2011

Vila kan göra gott

Äntligen ett träningspass! Nästan en vecka sedan sist. Känns som en evighet! Något som jag verkligen har fått öva på den senaste tiden är tålamod och att ta det lugnt. Det man övar på blir man bättre på sägs det. Ja, kanske. Troligen.

De senaste dagarna har det huserat en förkylning i min kropp. Inget allvarligt men ack så irriterande.

Träningen har verkligen haltat fram den senaste tiden, usch! Även om det handlar om bara några dagar hit eller dit så gör det mig irriterad. Jag vill ha flyt i min träning, känna kraft & energi! Hade planer på att köra ett pass redan igår, kände mig mindre snorig och framförallt friskare i systemet. Vet egentligen inte riktigt hur pigg jag var för jag somnade på soffan ;) Men idag fick jag ränta skulle jag kunna säga :) Och kanske också en insikt om att vila kan göra gott. Passet kändes så bra! Kroppen svarade på det här sättet som den ska och som jag tycker om. Inte med en massa konstigheter. Jag kände den här sköna kontakten med och i mina muskler, närvaron, fokuseringen. Och idag välkomnade jag verkligen mjölksyran, den kändes ovanligt njutbar, det var som att möta en god vän där i gymmet ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar