fredag 4 februari 2011

Skönt att slippa promenadsällskap

Idag är första dagen utan promenadsällskap när jag är ute och går. Det känns så skönt att slippa sällskapet och att jag nu kan gå på egna ben, jag känner mig fri :) Förut, för länge sedan, har jag ibland kunnat sagt att jag ”skyndar långsamt” men det gör jag inte nu. Jag skyndar inte långsamt. Nu är nu. Då var då. Sen är sen. Jag njuter och gläds åt mina framsteg, ett steg i taget... ibland flera stycken på en gång. Just nu har jag en lugn, avslappnad känsla i kroppen. Det känns skönt.

Idag har jag även fått njuta av ett härligt, givande Pt-pass. Du vet väl att fredagsmyset oftast börjar på Form ;) Träningen fungerade verkligen bra! Det känns att jag är på spåret. Jag känner mig stark och härligt fokuserad. När man tränar med sin Pt kan man alltid vara säker på att man får kvalitets pass. Med rätt coachning kan man komma hur långt som helst. Förresten borde det vara allas ”rättighet” att få ha en egen PT. Idag blev det bla. TRX-träning och även en avslutande final med Mr. Tabata som sällskap;) Kroppen och hjärnan får verkligen jobba i vissa balans övningar... inte helt lätta kan jag säga... jag tror att jag just nu även får jobba lite med ”att lita på kroppen”, att återigen hitta stabiliteten och balansen efter att ha belastat kroppen annorlunda ett tag. Den avslutande Tabataintervallen kändes... jobbig... och skön :) Det var med en härlig nöjdhetskänsla som jag summerade dagens träningspass.

Fredagsmyset har sedan fortsatt med lek & god hemgjord pizza fylld med kärlek som min härliga systerdotter uttryckte det :) Bra att fylla på depåerna med den. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar