lördag 12 februari 2011

Hemläxa

Jag har fått en spännande ”hemläxa” av min fantastiske PT! Den ska vara gjord tills på fredag. Just nu känns det extra bra, framförallt för min mentala laddning & styrka, (ja fysiskt också så klart.) Jag har haft en kort (tack och lov) period av ja... vad ska jag säga... brist på tålamod! Därför kommer ”läxan” perfekt i tid! Den ligger nära i tid, det känns lätt att överblicka, det är konkret och nästan ”greppbart”. En utmaning som tilltalar mig... och som just utmanar mig... på ett bra sätt. Det är precis vad jag behöver nu. Målet är nära! Det handlar om att springa en mil på löpbandet hur snabbt jag vill. Det lät som ett perfekt uppdrag just nu! ”Hur snabbt jag vill”. I praktiken kan ju det ta hur lång tid som helst ;) En mil. Men riktigt så enkelt visade sig inte min hemläxa att vara. Milen ska nämligen göras på 55 minuter. Det är inom den ramen som jag får springa hur snabbt jag vill :) Så generöst ;) TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar