tisdag 10 maj 2011

Min andra PT

När den bästa PT:n är bortrest ser min andra PT till att passen inte bara blir av utan att dom, som alltid, blir väl genomförda :) Med målmedvetenhet... intensitet, kraft, styrka, fokus. Jag vet inte riktigt om dom båda brukar trixa med vikterna genom att lägga på extra vikter lite i smyg ;) Idag hände det i alla fall vid flera tillfällen. Vid tex.andra setet av axelpressar kändes det "ovanligt" tungt, det tog totalt stopp vid 5, (tanken är att jag ska klara 6-8 reps.) Jag funderade så klart vad som hänt med mina muskler och styrka! Upptäckte i samma stund att jag glömt (?) att droppa av vikt... Liknande inträffade vid ryggresningarna, så tungt... klarade av antal reps... därefter upptäckte jag att jag hade lyckats lägga på ytterligare 12,5 kg. på ursprungsvikten jämfört med i förrgår.

Jag tycker att jag oftast brukar ha rätt bra koll på vilka vikter jag ska använda men dagens pass visade det som vi alla någonstans vet: man klarar mer än vad man tror :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar