söndag 22 maj 2011

Skriva, träna & plantera

 En ledig dag fylld med en massa bra saker.

Saker som har blivit gjorda.


Kommande vecka har jag en del skrivarbete på jobbet som jag "måste" bli klar med. I morse, efter en god frukost, satte jag på moola mantra och satte mig själv framför datorn.

 Musiken hjälper till att få sinnet avslappnat, jag kommer in i ett skönt flyt i skrivandet. Efter någon timme är kommande veckas skrivarbete färdigt. Så skönt att ha det klart innan veckan ens har börjat :) 

Känner mig effektiv. Och nöjd.

Innan lunch hann jag sedan med både handling och ett träningspass på Form. 
Ett skönt, jobbigt pass tillsammans med Mr. Tabata.
Fokuserat & kraftfullt :)
Ben som snurrar fort, som stundtals bränner och ett hjärta som slår snabbt... snabbt...
17...18...19...20 sekunder... pust...

Känner mig ännu mera nöjd :)


 Det har vuxit inne i köket, från frön har det blivit små plantor :)
En del av dom packades ner idag för att transporteras vidare till kolonilotten
för utplantering.


 Förutom att plantorna packades ner så packades även mellanmåls smoothien ner.
Ett bra och gott mellanmål tycker jag. Lätt och enkelt att göra i ordning och lika enkel att ta med.
 (För att den ska hålla sig kall är ett tips att använda en termosmugg).



Ytterligare en del frön har såtts på kolonilotten och plantorna har planterats ut. Hoppas nu bara att plantorna inte får en chock i blåsten utan att de finner sig väl tillrätta ;)  

Kärlek och tålamod <3

En skön dag!

1 kommentar: