fredag 27 maj 2011

Min mage är ett dragspel :)

I måndags påbörjade jag ett nytt styrketräningsprogram och idag genomförde jag det för 3:e gången. Det går riktigt bra :) Det är märkligt, tycker jag, att nya övningar ger så mycket träningsvärk till en början trots att det är samma muskelgrupper som tränas. Jag var inte precis smidig som en katt i tisdags & onsdags ;) Jag fortsätter med samma upplägg som jag gjort de senaste veckorna dvs: 3-4 styrkepass/vecka och 2 Tabatapass/vecka. Styrkepassen är utformade så att jag kör 4 set/övning, 6-8 reps/set.

Jag är oftast väldigt fokuserad när jag tränar... jag "vågar" bli trött. Idag var jag lätt som en fjäder till en början på mina smala chins, på det sista setet undrade jag var lyfthjälpen var för då var jag plötsligt inte lika lätt ;) På situpsen tänkte jag mig magen som ett dragspel - som trycks ihop och dras isär... även om jag inte kan spela dragspel så kan jag säga att tanken funkade ;) Kreativa bilder/tankar skapar både kraft & styrka hos mig :)

En tanke som har kommit till mig är att jag känner mig så privilegierad & tacksam för att jag verkligen älskar att träna :) Att min motivation och inspiration finns alltid där. När jag hör andra personer berätta hur dom har tappat motivationen & lusten till att träna eller att dom är "periodare" när det gäller träning/kost funderar jag ibland på var det är som skapar min egna drivkraft och motivation/inspiration år efter år? Vilka är framgångsfaktorerna? Naturligtvis är det olika faktorer, drivkrafter för var och en av oss och dessa kan  skifta i olika perioder i livet. En viktig drivkraft hos mig själv är lusten & glädjen i att träna, jag tycker helt enkelt att det är roligt! En annan betydelsefull del är att jag hela tiden får möjligheter att fortsätta att utvecklas & växa på alla möjliga sätt, att jag får lära mig & upptäcka nya saker både om mig själv och det som finns runt omkring. Min lista över framgångsfaktorer och det som motiverar och inspirera mig skulle kunna bli väldigt lång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar