måndag 23 maj 2011

Tänk så enkelt...

... och roligt det kan vara på vägen mot/till resultat.

När jag gjorde illa mitt ben i januari så fick jag, morgonen efter att det hade hänt, ett gott råd. Rådgivaren sa: "Gör någonting bra av det här". Just då förstod jag inte mycket av vad rådgivaren menade, kände mig mest frågande inför rådet: vad då ?!, hur då ?!, benet gick just då varken att stå eller gå på. I stunden kände jag ilska och frustration men även, hur konstigt det än kan låta... tillit.

Rådgivaren lämnade inga ytterligare svar.

Nu flera månader senare tänker jag ibland tillbaka på det rådgivaren sa till mig. Kanske såddes det några frön omedvetet hos mig? Frön som har fått gro och växa. Med dagens resultat kan jag inte tro annat :)

Har under eftermiddagen fått njuta av träning när den är som allra, allra bäst dvs. PT med den bästa PT:n :) Jag har fått ytterligare kvitto på formen... glädjande siffror... även om träning är så mycket mer än siffror på en våg, vikt, muskler och fettprocent osv. så är det roligt även med sådana resultat, särskilt när man som jag vill ha "kvalitetsvikt" och har som mål att öka i muskelmassa samtidigt som jag har vill ha en låg, sund, fettprocent. Det härliga med dom här resultaten är att dom kommer helt av sig själv, lätt och enkelt ;) Det enda jag behöver göra är att njuta av min träning och det gör jag så gärna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar