torsdag 17 maj 2012

Back on track


Efter dagens träning tillsammans med Niki så känner jag mig inspirerad :-)
På ett skönt och härligt sätt :-)
Naturligtvis så har jag fått njuta av ett suveränt pass. Hua, vad jobbigt det var ;-)
Och jag har också fått med mig beslutsamhet.
Och en känsla av tacksamhet och stolthet.
Tänk vad träning och ett PT- pass tillsammans med den bästa PT:n kan ge :-) 
Beslutsamheten resulterade i att jag gick raka vägen hem och plockade i ordning
bla. groddfröer, kokosolja och lite annat. De som har fått stått åt sidan ett tag.

Sedan blev det en proteindrink med 1 tsk kokosolja i :-)
Vissa klienter nappar på tipsen direkt ;-) 

Back on track; in i mina goda vanor igen :-)
Jag har varit nere i en formsvacka de senaste veckorna, både fysiskt och mentalt.
Det har känts lite, som jag mer eller mindre omedvetet,
försökt att elda i ljusets bägge ändar på en och samma gång en tid.

Eller likt en jonglör, så har jag slängt upp alla bollar på en gång
och istället för att fånga in dom så har jag duckat ;-)
Som om jag inte redan visste det... så har resultaten blivit dåliga.
 Jag har känt mig så sliten och gammal i själen,
jag har ätit på ett sätt som jag inte vill och som jag inte mår bra av,
 både pga. av hunger och stress tror jag. Inget av det här har ju gjort att jag mått precis bättre.
Det har blivit en mindre lyckad kedjereaktion.

Men NU :-)
Nu blåser jag ut ljuset i ena änden och låter lågan lysa klart för det som får mig att må så bra som möjligt :-) Klart och gnistrande :-) Du kanske tycker att det låter "hurtigt" och "så där enkelt kan det ju inte vara". Nej, det är inte hurtigt eller klämkäckt. Men jag tror att det kan vara enkelt ;-)

För mig handlar det om att ha lite olika redskap och verktyg
 i min väska som jag kan plocka fram när de behövs.
För mig handlar det om beslutsamhet.
Att bestämma mig. Bestämma mig för att vara i mina goda vanor.
Och naturligtvis ha en konkret plan för vad det innebär för just mig. Just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar