måndag 7 maj 2012

Yoga i potatislandet

Ikväll var tanken att jag skulle få gå på yoga
men jag hamnade nere på kolonilotten i stället.



Omgrävningen på lotterna blev klart i lördags morse så nu är det snart dags att börja så.
Jag brukar inhandla de mesta av mina fröer i samband med trädgårdsmässan i Älvsjö
men i år kom jag inte dit så nu har jag beställt, via nätet, från Runåbergs fröer istället.
Deras sortiment tycker jag om, de allra flesta av deras fröer är ekologiska.  
 Jag har beställt lite av varje;  bla. olika sorters bönor, rödbetor, gulbetor,
cirkelbetor, olika sorters squasch, mangold, daikon osv. 
Jag längtar tills paketet anländer :-)


I helgen avnjöt vi även årets första rabarber,
 det blev en härligt, god rabarberpaj.
Så här i början av säsongen smakar det extra gott, tycker jag.


Nu ikväll har vi satt potatis, många olika sorter.
Undrar vem som ska äta dom?



Det blev inte precis yogaövningar i landet ;-)
Utan mer ickeergonomiska övningar ;-)
Man kanske ska skaffa sig en arbetshäst, som kan hjälpa till?
Återigen: tur att jag är stark :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar