söndag 13 maj 2012

Ogräs i rabatten

En av mina vänner sjunger i barnkören Nova.
Idag bjöd dom, tillsammans med kören Credo på en härlig musikal i S:ta Birgitta kyrkan.
Det har tränats en hel del innan dagens framträdanden, både på sånger och repliker.
Och idag fick vi ta del av Ogräs i rabatten.
Barnen har, tillsammans med körledaren, gjort ett fantastiskt arbete.

Jag kände mig både stolt och varm i hjärtat när jag tittade och lyssnade på min ros och alla andra vackra blommor :-)


Iris, solrosor, maskrosor, rosor, kaktusar, violer...

 Här kommer dom in, alla vackra blommor
 tillsammans med den snälla trädgårdsmästaren och den sura och lite otäcka grannen Strängström ;-)




"Som blommor på en stor, stor äng.
Med fötterna på jorden
och huvudet mot himlen.
Sträcker oss upp mot ljuset!
Tillsammans blir vi starkare - än var för sig."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar