lördag 26 maj 2012

En skön dag

Den bästa PT:n har semester så idag blev det träning med min andra PT, riktigt bra det oxå ;-)

Det blev en sådan skön runda i gymmet. Skön men inte lätt.

Att styrketräna är verkligen både bra och skönt, ofta kan jag känna hur energin i kroppen förändras på ett märkbart och nästan magiskt sätt - som idag.
 Dom som säger att gymträning och styrketräning är tråkigt förstår jag verkligen inte. 
Kanske är de så, att en del av dom som säger så saknar ett bra träningsprogram?
 Om man går runt planlöst och inte vet vad och hur man ska göra så förstår jag att det kan kännas trist.

Efter träningen idag så var jag ner en sväng till kolonilotterna, igår sådde jag det sista så idag har jag bla. lagt på väv och vattnat. "Lagt på" kanske inte stämmer riktigt. Blåsten gjorde att det stundtals kändes mer som en brottningsmatch mellan mig och väven ;-)
Jag var vrålhungrig så tålamodet var inte på topp.
 Men jag är ju som bekant envis så till sist så låg den där den skulle och jag fick ta mig hem och njuta av en god lunch :-)



Här kommer det snart att komma cirkelbetor, rödbetor, vitbetor och gulbetor.


Och här kommer det så småningom att komma bönor.


Mina liljelökar har jag låtit stå kvar sedan förra säsongen så dom är redan en bit på väg.



I år har vi två unga odlare med, de har fått en varsin pallkrage att odla i :-)



 Nu är det bara att vänta tills fröerna börjar gro och... ogräset att växa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar