torsdag 10 maj 2012

Rörelseglädje för alla

I kväll var det dags för avslut på move 2 dance. Och jag hade glädjen att få vara publik och ta del av showen och uppvisningen. Så härligt! Under terminen har min vän, tillsammans med andra 6-8 åringar,  dansat till musik och provat på olika dansstilar tillsammans med Minna på Form. Det är fantastiskt att se alla barnen, tycker jag, de utstrålar så mycket rörelseglädje och talang. Så imponerande och glädjande :-) Jag tycker att det är så bra att få med sig rörelseglädje från det att man är liten, att få uttrycka sig på många olika sätt, att skapa utrymme för att vara "i och med sin kropp". Jag tror att det har betydelse på så många olika sätt, både här och nu men även senare i livet.

Drygt en timme senare, efter uppvisningen, var det dags att få njuta av ännu mer rörelseglädje. Denna gång med boxpass. Det är ju alltid bra, men ikväll var det extra bra. Jag har känt mig trött och sliten ett tag men på kvällens pass kände jag mig så härligt stark :-) Fokuserad och kraftfull, oj, vad jag tycker om den här känslan, den är verkligen obetalbar och nästan obeskrivlig... och väldigt njutbar :-)

Har du tänkt på vad rörelse skapar i din kropp?  Själv tänkte jag på det under kvällens uppvärmning. På hur skönt det kändes med hoppsastegen just ikväll, dom kändes lekfulla och jag kände en lätthet och glädje i min kropp :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar