fredag 4 maj 2012

OMG

Ja, hur ska jag summera dagens härliga träning :-)
PT- pass. OMG. Vilket pass!
 Suveränt bra. Och suveränt jobbigt ;-) Ovanligt jobbigt ;-)
Det var ett sådant här pass då jag stundtals fick tunnelseende, då jag varken såg eller hörde.
 Och stundtals ville jag bara lägga mig ner på golvet ;-)
 Det är något skönt med att bli trött på det här sättet tycker jag ;-)
Kroppen klarar oftast mer än man själv tror. 
Det kan vara svårt att driva på sig själv på det här sättet, tycker jag,
då är det toppen att ha sin egna PT som kan puscha på. Som kan motivera och inspirera :-)

Något som gläder mig är att spänsthoppen går så bra. Spänsthopp upp på bänk. Tidigare har jag blivit mer eller mindre blockerad när jag ska hoppa, jag har behövt ta stöd och hålla i Niki. I bästa fall har jag lyckats med något enstaka hopp. Men idag gör jag det. Utan att fundera så mycket. Hoppar. Utan att först hugga tag i Niki. Jag bara gör det, lätt och enkelt :-) Kul :-)
Något annat som också gläder mig är att de senaste veckornas renings- och rensnings period givit de fysiska resultat som jag hoppats och önskat.
 Jag har tappat i fettprocent men den här gången har jag lyckats bibehålla muskelmassan. Kul :-)

Rensnings- och reningsperioden är ingen diet eller "bantningskur",
enkelt kan man säga att man under den här perioden bla. äter vegetarisk kost,
 massor med grönsaker, framförallt bladgrönsaker. 
Man utesluter socker, mjöl, mejeriprodukter osv.
Man hjälper kroppen att bli mer basisk, istället för sur (PH-värde).
Våran välfärdskost, som många äter, skapar ofta en försurande miljö inne i våra kroppar. 
 Och en sur miljö skapar ohälsa.
Även yttre faktorer, såsom stress, miljögifter osv. påverkar kroppens PH-värde. 
Visst är det spännande med kostens betydelse!
Tänk vad Du själv kan påverka och åstadkomma :-)

Efter dagens pass är jag verkligen tacksam för att jag packat med mig en proteindrink som jag kan svepa i mig medans kroppen återhämtar och lugnar ner sig.
 Det tar några minuter ;-)
 När minutrarna gått så känner jag verkligen "vilket himla bra och skönt pass"!
Tack till dig Niki och tack till mig själv <3

Förutom att det känns väldigt bra i kroppen, ja, trött är jag naturligtvis,
så påverkas även blicken efter passet.
Jag upplever att blicken blir annorlunda, klarare och gladare på något vis.
Det sägs att ögonen är själens spegel.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar