tisdag 1 maj 2012

Premiär

Igår var det premiär för mig, premiär för årets första springrunda.
Utomhus i grönskan. Ett perfekt sätt att möta våren på, tycker jag :-)
Från början hade jag inte tänkt springa alls.
Men jag var träningssugen och ville njuta av vädret.
Så jag bestämde mig för att ta en liten lugn, kort runda, typ Oleda vägen och vända tillbaka samma väg. Det blev Oleda runt :-)
I varierat tempo ;-)
Kanske kan man kalla rundan för intervallbaserad, dock utan större struktur ;-)
Oavsett tidigare spring på löpbandet, steg på stepbrädor osv. så känns säsongens första runda alltid väldigt ovan, tycker jag.
Nästan som om jag aldrig skulle ha sprungit tidigare.
Det tar en stund för min kropp att komma in i stegen och rytmen.
Det känns skönt att ta mig fram i mitt varierande tempo, utan tanke på längd, sträckor och tider.
Låta tankarna vandra utan att ta fäste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar