tisdag 23 december 2014

I en tillåtande miljö är allt möjligt



Måste skynda mig!
Handla julmat
Slå in paket
Koka knäck
Baka pepparkakor
Griljera skinka
Stöpa ljus
Köpa julklappar till sysslingen och pysslingen, vad ska jag egentligen hitta på,
dom har ju "allt"?!
Pyssla
Pynta
Vad är det nu som jag har glömt eller inte hunnit med?!

Eller någonting helt, helt annat!?

Själv har jag haft blandade känslor inför den kommande julen men just nu känns det bra. Kanske är det för att jag gör vad jag kan för att det ska bli fina och bra dagar? Jag har pysslat och pyntat, förberett lite mat med en känsla av lugn och ro, glädje och inspiration.

Istället för att rusa runt så har jag gått in i julveckan och julledigheten på ett helt annat sätt. Efter arbetsdagens slut igår så landade jag hos fantastiska Tetti på Amyris. Vilket bra avslut på arbetsdagen och välgörande om än lite oväntad, omtumlande start på den kommande ledigheten. Jag fick motta en behandling som öppnade upp en hel del skulle jag kunna säga. Kroppen minns. Den är vis, klok och vacker. Den kommunicerar.

Öppnar upp.
Rensar.
Släpper taget.
Ger plats för nytt.

 I en tillåtande miljö är allt möjligt.

Önskar just Dig en fin och vilsam julhelg och ett riktigt GOTT NYTT ÅR <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar