onsdag 17 december 2014

Plötsligt så händer det

Jag har varit inne i en period då jag känt att jag vill att det ska "hända mer" i min träning, att det ska hända mer i kroppen osv. Stundtals är det knappt så att jag själv har förstått vad jag menar. Vad då hända mer? Vad är det som ska hända egentligen? Träningen går ju bra... Jag tycker att det är kul... osv. 

Men.
Och.

Tankarna har blivit lite tydligare. Formuleringarna har blivit annorlunda. Egentligen har jag inte ändrat något i min träning. Eller förresten det har jag ju! Utan att jag knappt själv har märkt det! Och plötsligt har det börjat "hända saker". En av förändringarna är att jag VÅGAT formulera och uttrycka vad det är JAG VILL. Och BEHÖVER. Oavsett vad "alla" andra tycker och anser. Och börjat bete mig därefter ;-)

Jag har haft några tätare träffar med min suveräna PT; Niki. Förutom fantastiska pass och en massa tips och idéer på nya övningar, som jag tar med mig i min egna träning, så får jag med mig så mycket mer. Det boostar hela mig, Inte så att jag alltid har en garanti eller försäkring på att alltid känna mig välmående, däremot blir jag bättre rustad för att möta det som kommer till mig. Och ibland rensa det som är. Och NJUTA när allt känns bra!  

Dagen har bjudit på ett av dessa fantastiska pass. Det är under passet som jag plötsligt märker att det har hänt en del. Jag blir nästan förvånad själv!  Bla. går benböjen så mycket lättare och bättre. Det lätta handlar ju naturligtvis inte om att det inte är tungt och jobbigt ;-) Både stabilitet, rörlighet och styrka har förändrats och förbättrats! Förändringarna gör mig inte bara förvånad utan även glad!

Med risk för att få hjärnskakning så upptäckte jag även att jag har nya utmaningar att ta mig ann, det känns kul och spännande! 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar