fredag 12 december 2014

Jag lägger ribban för dagen


Välmående är inget som man/jag får, det är något som man/jag skapar.
Tankarna kommer till mig efter nattens vila.
Kanske är det så?


Gårdagen bjöd på helt andra tankar.
Kanske är det därför som morgonens tankar kommer till mig.
Nästan som en hälsning.
Kanske en påminnelse.
Eller bekräftelse på något som jag redan så väl känner till.

På sätt och vis kan tanken stundtals kännas både utmanande och till och med provocerande. Men jag tror verkligen att man - både Du och jag - kan påverka sitt mående så enormt mycket! Att man kan både stjälpa och hjälpa sig själv, både medvetet och omedvetet med tankar och beteenden. 
Det handlar inte om att alltid vara glad och lycklig, nej verkligen inte, för livet självt är inte beskaffat så. Däremot handlar det om att ta hand om sig själv på ett kärleksfullt sätt, oavsett vad man ställs inför och befinner sig i. Det är verkligen inte alltid helt lätt! Här finns det ju inga färdiga svar eller någon receptbok eller handbok: gör så... så skapar Du välmående. 
Men svaren finns där någonstans, någonstans inom dig själv.
Ge dig tid och utrymmer för att höra och lyssna. 
Höra och lyssna på din egna inre vägledare och coach.

Hur tar Du dig ann utmaningar?
Hur möter Du motstånd?

Idag har jag haft en fin och bra dag! Känt mig närvarande och härvarande. Lugn. 
Igår någonting helt annat.

Efter avslutad arbetsdag idag blev det snabbt ombyte för att sedan ta mig vidare ner till Form.
På tal om välmående :-)
Där väntade favoritträningen - personlig träning - med bästa Niki!
Som vanligt suverän träning på alla sätt och vis.
Idag bjöds jag med på ett tabata inspirerat pass. Svettigt, jobbigt och...
Underbart!
Fokus, kraft och energi!
Jag blir peppad och coachad så jag orkar liiite till, lite mer än annars. 
När jag lämnar Form känner jag mig så glad, så nöjd.
Stolt!
Tacksam!
Av den här träningen får jag verkligen med mig så enormt mycket!
Inspiration och motivation.
Nya övningar och nya tankar.

Jag är så glad och tacksam för att jag ger mig själv den här möjligheten, att få gå på personlig träning, det är som att få en fin present! Varje gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar