torsdag 4 december 2014

Inte helt bekvämt helt från början

  Jag har planer på att ge mig själv en 21-dagars utmaning.
Där några olika saker ska få ta plats och ges utrymme.
En av sakerna är rörlighetsträning.
En kort stund varje dag.

Jag har faktiskt redan börjat så smått.
Hemma i vardagsrummet.
Nu ska jag inte försöka fortsätta.
För hur gör man när man försöker?
Nej, jag ska fortsätta.
Inspirerad och motiverad.
Av både mig själv och min PT.

Tanken väcktes efter mitt senaste PT-tillfälle.
Det passet som började med rörlighetsträning.
Helt klart välbehövligt med ack så o skönt!
Hua, så inte helt bekväma övningar helt från början ;-)

På mina yoga pass så brukar jag ibland nämna att alla ställningar och positioner som vi gör inte alltid är helt bekväma, helt från början och att en del positioner och ställningar till och med kan vara obekväma och att det är helt okej att det är så. Genom mina egna rörlighetsövningar så får jag nu själv öva mig på att just andas och vila i det som är. Inte alltid helt enkelt! 

Undrar vad som kommer hända om jag gör övningarna varje dag i 21 dagar?
5 minuter varje dag.
Kanske inga revolutionerade resultat men kanske början på något nytt? 

Redan i går upptäckte jag att övningarna gick lite lättare. Inte sååå obekväma som i fredags. Och nu ikväll gjorde jag dom efter mitt egna yoga pass. Ibland tror jag inte att man ska fundera så mycket utan bestämma sig och sedan helt enkelt göra.   

Spännande att se hur det kommer att gå och vad det kommer att föra med sig!



Har Du någon utmaning som Du ska ta dig ann och genomföra?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar