måndag 1 december 2014

Novemberljus och adventstid

Advent.
En mysig tid tycker jag.
Fönster som pyntas.
Ljus och stjärnor.
Doft av glögg och pepparkakor.



 Själv besökte jag mysiga Sigtuna i går.
Sigtuna som jag tycker om oavsett om det är jul/adventsmarknad eller inte.
Här har jag gått i skolan.
I 2 år.
2 väldigt speciella år.
Och betydelsefulla.
Det är ett tag sedan och för ännu längre sedan så möttes mina föräldrar här.
Så Sigtuna är betydelsefullt :-)
På många sätt.


Igår kantades gatorna av torgstånd och massor med människor.
Vi strosade runt och tittade.
In i några butiker och utmed gatorna.
Insöp atmosfär.
Så mysigt.
Njöt av god lunch och strosade runt lite till.
Vi avslutade besöket med en go´fika på Chocolat.
Mmm... 






Novemberljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar