söndag 14 december 2014

Jag andas in ljuset och strålarna, suger in likt en tvättsvamp

En skön helg är snart till enda. Igår åkte jag med tåg/buss upp till Sandviken. 

Trots att jag åkte igår och kom hem nu ikväll så känns det som om jag varit bortrest betydligt längre. Lite som en minisemester. 
En njutbar sådan.


Just den här helgen har bjudit på både julkonsert och julmarknad.
Gårdagen bjöd på en finstämd konsert i Ovansjö kyrka med
Magnus Johansson, Marcos Ubeda med ensemblen/kör och gäst sångsolist Elisa Lindström.
Dom bjöd på hel del klassiska julsånger.
Men även andra sånger.
Och massor av musik framfördes på trumpet. 


Stundtals kändes det som om musiken inte passerade öronen utan snarare att den gick direkt in i kroppen. Berörande och vackert.



Amazing grace framförd på trumpet.






Idag möttes vi av ett strålande, gnistrande och frostigt Högbobruk.
Och vinterns första dansande snöflingor!

Och solen!!!

Jag andas in ljuset och strålarna, suger in likt en tvättsvamp ;-)

Högbo bruk tycker jag om, oavsett årstid. 
Det är vacker miljö som har mycket att erbjuda  av natur, aktiviteter och kulturhistoria. 
Det är fint att bara strosa runt här.
Just idag ordnades julmarknad. 




Hantverk av alla möjliga slag.
 Ljus, kransar, tomtar, sockor, vantar, mat m.m
Kreativitet och skaparglädje.
Lotterier och chokladhjul.
Provsmakning och försäljning.

Mysigt att gå runt och titta.
Bara vara.
Få idéer.


I ett av stånden träffar jag på hälsokaffe.
Det tilltalar en kaffedrickare som mig ;-)






Tomtelotteri med vinst varje gång :-)
För 20 kronor får Du med Dig en liten tomte.
På den fastsatta lappen kan det dölja sig en siffra och då har man vunnit något ytterligare,
Den lilla tomten får Du ta med Dig oavsett :-)
I min väska dök det ner några lotteritomtar. Men ingen annan vinst.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar