tisdag 2 december 2014

Träningens magi

Fantastiska, underbara träning!
Trots att jag tränat länge så fascineras jag fortfarande av träningens effekter.
Fascineras och förundras. 
Det här är ju ingenting nytt och som jag upptäckt nu.
Jag har vetat det sedan länge.
Och jag har fått uppleva och upplever det om och om igen.
Magin :-) 
Energin :-)
Förändringen :-)
Kalibreringen och centreringen :-)

Träningen skapar verkligen inte bara styrka och flexibilitet i muskler och leder, 
utan den skapar styrka och flexibilitet på alla möjliga nivåer!
Ibland blir det och är mer påtagligt än annars.

Händelser, situationer som jag inte kan påverka eller förändra
har stundtals skapat stress, irritation och olust hos mig. Snurrat runt i hela kroppen och skapat tankefällor, tankesnurr och mentala triggerpunkter. Frustration och ilska.

Förra veckans träning skapade den här magin!
 Det blev så påtagligt under slutet av veckan.
Var på boxpasset på onsdagen.
Mitt egna yinpass på torsdagen.
Och på fredagen hade jag glädjen att få njuta av pt-pass.


Upplevelsen och känslan är egentligen obeskrivlig.
Det är som om kropp och sinne kalibreras och centreras.
Jag upplever det väldigt påtagligt i min fysiska kropp.
Det rensas och sorteras. Fylls på.
Tankarna klarnar.
Jag blir gladare.
Lugnare.


Det är som om jag hittar tillbaka till mig själv på något vis.
Vad som är betydelsefullt och viktigt.
För mig.
Samma händelser och situationer hamnar plötsligt i ett annat ljus.
Jag blir bättre på att ta hand om mig själv och ta hand om det som ÄR. 
Och påverka det som går att påverka.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar