tisdag 16 augusti 2011

99..98..97.......

Igår var en sådan där dag då jag kom hem från jobbet och huvudet kändes sprängfyllt, tankarna snurrade i ett enda virr varr. Samtidigt som jag kände mig trött & seg. Jag hade planerat in yoga och ville samtidigt hinna med mitt styrkepass... tidsmässigt fungerade det inte alls. Så efter en snabb middag bestämde jag mig för att bege mig till gymmet och köra de övningar som jag skulle hinna med helt enkelt. Bättre lite än ingenting alls!

Jag behövde bara komma ner till Form, sätta mig på roddmaskinen... så var plötsligt trött- och seghetskänslan helt annorlunda. Det är som meditationen och avslappningen börjar redan där... ut med "sirapskänslan" in med rena energier, fortsatte sedan med framförallt axel- bröstövningar... kändes skönt i både kropp och huvud. Att sedan få landa på yogamattan... mmm... det går inte att beskriva känslan som jag känner, den både omfamnar och fyller mig... jag känner närvaro...

Jag påverkas verkligen av yoga & avslappning på ett sätt som jag inte själv förstår men å andra sidan behöver jag inte förstå det heller. När avslappningen tydligen är klar ;-) vill min kropp helst av allt bara ligga kvar. Jag känner mig omtöcknad. Det är en märklig känsla och samtidig skön på sitt sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar