tisdag 9 augusti 2011

Namaste

I går var det min första arbetsdag igen efter en skön, välbehövlig semester. Det kan kännas motigt att ta sig tillbaka till "vardagsrutinerna" tycker jag efter en ledighet. Plötsligt ska både heltidsarbete och allt annat som jag också vill göra och hinna med rymmas inom dygnets 24 timmar, dygnets timmar ökar ju inte även om det på något vis ska innehålla mer...

Men gårdagen blev och kändes riktigt bra! Till att börja med så vaknade jag pigg, alltid en god början. Tänk vad lite affirmationer under söndagskvällen kan göra ;-) Arbetsdagen kändes också bra. Jag kände mig glad om än lite på högvarv när jag kom hem för att snabbt byta om och bege mig till Form, där jag fick njuta av ett skönt styrkepass.

Efter middag, dusch och lite andra bestyr så fick jag avsluta dagen på ett väldigt bra sätt. Med yoga. Det var så länge sedan jag var på ett yogapass. Och att yoga påverkar hela mig är ingenting nytt...

När jag kom till passet kände jag mig fortfarande en aning speedad & uppvarvad, men den känslan försvann snabbt.

Det kändes sååå skönt att komma in i andningen... rörelserna... flödet... känna värmen sprida sig, känna hur kroppen varvade ner, hur sinnet stillade sig... kroppen minns...

Den avslutande avslappningen förde mig långt bort, jag vet inte vart... bara bort... jag kände mig väldigt märklig när jag skulle ta mig hem... tur att jag har nära... väl hemma hamnade jag först på soffan innan jag "orkade" ta mig i säng. Natten har sedan bjudit på djup sömn & konstiga drömmar. Namaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar