torsdag 25 augusti 2011

Ibland behöver man/jag göra annorlunda... en sak i taget

Jag är tacksam när jag tar hand om hela mig själv, både kropp & själ, när jag lyssnar och (försöker) förstå.    

En tanke som slog mig här om dagen var att allt som jag vill hinna med och göra varken behöver eller kan rymmas inom dygnets 24 timmar. Hur gärna jag än vill & ibland även försöker ;-)

Det kan ju tyckas självklart, men ibland får jag ett beteende och ett agerande som om det vore fullt möjligt. Men resultatet blir sällan bra. Istället för att känna mig nöjd så känner jag mig stressad och frustrerad. Så den gångna veckan har jag medvetet gjort vissa saker annorlunda, jag tror att man kan behöva öva även på sånt. Jag har varit mer medveten i vissa situationer. I olika val. Om tankar. Det sköna är att jag oftast känt mig nöjd efter mina beslut. Det har handlat om vardagliga saker, små beslut som jag tror i slutänden kan få stora konsekvenser.

I måndags tex. så valde jag att leka med mina fina kompisar istället för att träna. Helst ville jag ju naturligtvis både och men just i måndags var det inte möjligt. Jag kan säga att vi hade lika kul och mysigt alla 3 :-) I tisdags var det en lång arbetsdag som avslutades med personalmöte, tanken var att köra igenom mitt styrkepass direkt efter. Och styrkepass blev det men ett i betydligt lugnare tempo än jag vanligtvis kör. Kände att det var det som jag behövde just då. Förutom styrkepass så fick jag även en lång, inspirerande pratstund med Madde :-) Gårdagen bjöd också på styrkepass, då kanske det viktigaste beslutet var att befinna mig på Form efter 19:00 :-) Absolut inte före, jag är inte alltid helt säker på mina egna beslut och den som kan gårdagens schema förstår ;-) Dagen idag har bjudit på vila. Jag har fått njuta av aromaterapimassage, skönt, avkopplande, välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar