lördag 13 augusti 2011

Tävlingsmänniska och/eller "bara" envis?

Efter att ha gått upp tidigt den gångna veckan så såg jag verkligen fram mot dagens sovmorgon. SOVmorgon. Men istället vaknade jag första gången vid 4, därefter vid 5 och klockan 6 gick jag sedan upp. Kände mig kanske inte helt pigg däremot väldigt vaken ;-)

Mysigt att duka fram en god frukost, det känns skönt att inte ha någon tid att passa utan bara kunna ta det lugnt.

Denna (sov)morgon har även inneburit att jag kom ner till Form vid halv 9-tiden. Redo för att umgås med Mr. Tabata ;-) Och rodden.

Känner redan nu att lite träningsvärk, från gårdagen, börjar komma smygandes. Spännande att se hur det kommer att kännas  imorgon ;-) Första intervallen idag kändes lite trög & seg men sen´! Kroppen kvicknade till och sedan gick det undan! Det är så att jag själv börjar fundera på vad jag har ätit och druckit ;-) På näst sista intervallen visar displayen 888. Det är flåsigt & jobbigt. Jobbigt på ett skönt sätt. Bestämmer mig inför sista intervallen att jag ska över 888. Fokuserar, andas, trycker, drar. Tiden tickar... Displayen visar... 900. Inte mycket över men över! Direkt efter känner jag mig lite vinglig i benen & samtidigt väldigt nöjd över mitt pass. En skön känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar