fredag 15 juni 2012

Dag 7

Ibland kan inspirationen tryta, inspirationsbrist kan ju ta sig i uttryck på alla möjliga sätt.
För mig har det bla. märkts när det gäller kosten.
Men "bara" genom att starta med den reningsperiod, som jag just nu är mitt uppe i,
har gjort att det känns annorlunda.
Ibland kan själva beslutet vara det som gör att det känns annorlunda, tror jag.
Kanske är det så att riktningen, redan då, blir klarare och tydligare på något vis?
Just nu är jag inne på min 7:e dag. Det går lätt och enkelt :-)
Jag upplever inte att jag gör "avkall" på något däremot äter jag gott ;-)

För att fylla på med ytterligare inspiration så har jag införskaffat mig några nya böcker.
Ännu så länge har jag bara bläddrat i Raw foodboken, det finns en hel del tips och många fina bilder och naturligtvis smarriga recept :-) 


Att kosten påverkar oss tror jag alla är överens om.
 Det intressanta, tycker jag, är hur den påverkar oss.
Jag tycker också att det är spännande att uppleva och känna det i min egna kropp.
 Både fysiskt och mentalt.
 Den här skillnaden blir ofta väldigt påtaglig vid en reningsperiod
 eller när man gör mer varaktiga kostförändringar.
Det är inte alltid lätt att länka samman kostens påverkan med hur man mår, tycker jag,
det är ju inte alltid som effekterna kommer på en gång utan de kan ha en viss fördröjning.
Eller så kan det ibland vara lätt att tro att det enbart är helt andra omständigheter som gör att man mår som man just då gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar