torsdag 7 juni 2012

Yoga

Vilket bra initiativ av Form att skapa och genomföra en fördjupningskurs i yoga. Precis som jag skrev i går så har yogan mer eller mindre fått stå åt sidan ett tag för mig. Det känns som om kursen är ett perfekt sätt för mig att hitta tillbaka till yogan igen med allt vad det innebär.

Även om jag vet att yogan påverkar mig på alla möjliga plan så tycktes en del av mig ändå glömt bort det på något vis. Jag blev påmind igår :-)

Kursens upplägg är både teoretisk och praktisk, jag tycker om hela konceptet, och Anna är suverän som ledare och guide :-) Något jag uppskattar är hands-on assist, det möjliggör ännu större utmaningar och känsla i rörelserna. En annan spännande och bra start igår var att vi fick med oss en del frågor, tex. Var befinner jag mig på min yoga resa? Vad känner jag mig säker och trygg med i yogan just nu? Vad känner jag mig osäker på? Vad är jag nyfiken på och vill utveckla vidare? Innan vi startade den praktiska delen fick vi med oss: Vad har jag för intention med dagens pass? Vilket bra tips och tanke! Det är en tanke som man alltid kan ha med sig inför ett pass, tycker jag! Genom intentionen tror jag att man sår frön - på flera plan hos sig själv.

Själv känner jag just nu att jag, förutom att vara och landa i mig själv - ladda mentalt - påverka mina energibanor och chakrasystem gärna vill utmana mig själv fysiskt med hjälp av yogan, lära mig mer av den akrobatiska biten, huvudstående är första målsättningen :-)  Det känns roligt att vi fick möjligheter att prova det redan igår :-) Gårdagens intention kändes bra: att vara modig och öppen.

Som sagt så påverkar yoga på alla plan, min upplevelse i går... är svår att beskriva... det blev en märklig och stark upplevelse för mig, jag var tom på tankar passet igenom, en del bilder dök upp vid några enstaka tillfällen under passets gång, när jag reste mig efter avslutat pass kände jag mig så ljus och "ren" i mitt system. Så spännande och fascinerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar