lördag 23 juni 2012

Yoga


 I onsdags var det avslut på fördjupningskursen i yoga.
Både teori och praktik har varvats, vi har hunnit gå igenom många olika saker,
vi har fått möjligheter att prova olika typer av yoga.


 Och i onsdags fick vi göra ett varsit armband som ett minne från kursen.
Ett armband som påminner om allt vi gått igenom.


Det är verkligen spännande att ta del av vilka effekter kontinuerligt yoga utövande ger. 
Och framförallt att uppleva dom i sin egna kropp och själ :)

Själv så tror jag att den här kursen har hjälpt mig att föra in mig i yogans värld igen. 
Jag genomförde en del yinyoga pass strax efter att min pappa dog men valde då mer eller mindre omedvetet bort yogan en tid men med tanke på upplevelserna som jag fått nu så är det nog meningen att jag ska fortsätta...  
  
Förutom kurstillfällena så har jag yogat en del på egen hand och även varit på andra pass under den här kursperioden. Jag påverkas mycket av att yoga. Jag vet att kroppen är vis. Att den kan kommunicera på många olika sätt.

Vid första kurstillfället så var det som om min kropp och själ liksom talade om för mig att "det här ska du fortsätta med". Den ljusa energin och känslan var så påtaglig. Det var som om jag hade glömt bort hur det kan kännas. Sedan har det även blivit helt andra upplevelser vid de andra tillfällena. Yogan kan väcka saker. Jag tänker att om de upplevelserna hade kommit vid första tillfället så hade jag kanske återigen tvekat och blivit osäker. Men nu tänker jag fortsätta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar