söndag 10 juni 2012

Jordgubbsblom, vikter och ogräs

Det börjar skymta lite grönt på kolonilotterna. Ännu så länge så syns det bara pyttelite. Varje gång blir jag lika fascinerad. Tänk att dessa små frön kan ha sådan växtkraft.

Ogräs har rensats vid mina liljor och så har jag plockat liljebaggar. Förra året fanns det inte en enda liljebagge men i år är dom och mumsar på mina fina liljor. Så förutom att rensa ogräs jagade jag även efter baggar:-) Efter att ha rensat bland blommorna så var det fortsatta målet för dagen att rensa i jordgubbslandet. Oj, så mycket blom det är i plantorna, det bådar gott :-) Och det var även en del ogräs som nu är bortrensat.

Jag hann även med att rensa vid sparrisen och även skörda, färskare än så går det knappast att få... Sedan kom den första rejäla regnskuren. Iklädd bara shorts och t-shirt gjorde att valet blev att ta mig hemåt.

Sen eftermiddagen har bjudit på en skön runda i gymmet, min tanke var att jag skulle avsluta med en tabatasväng på cykeln, men av någon anledning så ville inte kroppen mer så det blev bara en stunds avtramp istället och yoga i stora salen :-) En skön kombination, även om jag inte rekommenderar att man häller i sig en proteindrink precis innan ett yogapass ;-)

Naturligtvis ingick huvudstående i dagens träning, utan en "trygghetsvägg" som tar emot om man faller över, glädjande nog så gick det riktigt bra :-)  För något år sedan hade jag som utmaning och mål till mig själv att bla. lära mig stå på händer och slå över i brygga, även om det inte är riktigt samma handposition i yogans huvudstående så tror jag att kroppen minns på något vis även om det är länge sedan sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar