onsdag 8 augusti 2012

Bok inspiration

Ett ex. till mig själv och den andra boken ska min syster och hennes familj få.
Nu har jag lyckats få tag på boken som jag vill ha i min egna ägo:-)
Boken har varit slutsåld och svår att få tag på men nu har den återigen tryckts upp.
Det här är en bok som jag verkligen rekommenderar. 
Den är så inspirerande.

Jag fick möjligheter att låna boken och de senaste veckorna har jag inspirerats och lagat i ordning flera olika rätter. Allt från olika sallader, soppor, bröd och kakor.
Det har blivit många favoriter, en av dom är Dundersalladen. Undrar egentligen hur mycket vitkål jag ätit den senaste månaden ;-)
Kryddor som jag tidigare inte använt särskilt ofta i min vardagsmatlagning har blivit mer självklara.
Tex. Vitlök, gurkmeja, ingefära, chili, kummin, koriander, cayennepeppar...

Själv är jag ingen förespråkare av vare sig dieter, program, "förbud" eller quick fix... jag tror inte att det fungerar ens kortsiktigt. Däremot är jag en förespråkare av näring och njutning :-) 
Och tänket kring IFD kosten, den inflammationsdämpande kosten, tycker jag är väldigt spännande.

Om Du också blir nyfiken och vill ha boken så hittade jag den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar