torsdag 9 augusti 2012

Denna fantastiska träning

Så har jag fått njuta av min favoritträning som jag berättade om igår :-)
Personligträning med den bästa PT:n: Niki :-)
Idag bjöds jag med på ett skönt, svettigt styrkepass med funktionell inriktning.
Som alltid lika inspirerande och givande.

Det är lite märkligt att ett pass kan göra mig så hungrig som idag. Svettig och fräsch gick jag in på affären efter dagens träning för att sedan ta mig vidare hemåt ;-) Visste inte hur snabbt jag skulle få fram lunchen på bordet. Ett tag tänkte jag strunta i dressingar och sallads blandningar, bara skölja upp lite vitkål, spenat och paprika typ. Men... istället för att fundera så mycket så blev det en dundersallad med alla goda smaker :-) Till det god kyckling och lite andra grönsaker.

Att träning gör en starkare tror jag att de allra flesta håller med om. Något som jag känner, ibland mer påtagligt än annars, är att jag får ett annat "mentalt filter" när jag har tränat. Jag tänkte på det idag. Min egna energi känns "renare". Andra människors stress griper inte tag i mig på det sätt som det annars kan göra. Min egna mentala stress/press sjunker avsevärt och jag njuter av en lugn, avspänd och tillfreds känsla i min kropp och sinne. Jag känner mig nöjd, tacksam och... glad efter dagens pass :-) Det är sköna känslor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar