måndag 13 augusti 2012

Golvad

Hur behåller jag/man energin från en välbehövlig semesterperiod? Hur tar jag/man med sig och behåller den här känslan in i höstens vardag? Själv tycker jag så mycket om att styra dagen så som jag vill, ja, vem gör inte det? Jag tycker om att kunna vara "där jag befinner mig" - i tanke och känsla. Det är inte helt lätt, tycker jag, att styras in i den här vardagens "ramar".

Likväl som man påverkas av energi så tror jag att man själv kan påverka sin egna energi på så många olika plan -  både i sin fysiska kropp men även i själ och ande-  och på så många olika sätt. tex. genom tankar, kost, rörelse, massage, meditation, umgänge osv. Det är spännande och fascinerande, tycker jag.

Själv har jag skapat mig ett bra avstamp :-) Idag efter arbetsdagens slut så var jag på aromaterapimassage. Vilsamt och skönt. Starkt och kraftfullt.  Efter kände jag mig helt "golvad", hade tänkt gå på kvällens yoga för att förstärka det hela men nej!  Det kändes verkligen helt tillräckligt ändå...  jag behövde bara få gå hem och vara med mig själv...  Ja, det är spännande med energier... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar