tisdag 7 augusti 2012

Kvalitetsträning

Jag tycker om kvalitetsträning :-)
 Ofta när jag styrketränar koncentrerar jag mig på några muskelgrupper vid varje tillfälle.
 Ibland blir det ett pass för hela kroppen. Igår körde jag igenom både ben, axlar, bröst, armar, skuldror. Och pyttelite mage - var bara tvungen att som avslut göra plankan på 2 bollar ;-)
Ikväll hade jag planerat för tabataspinning och planen var även att köra mage och ländrygg innan spinningen.

Ibland är det bra att köra väldigt få övningar, kraften och styrkan blir väldigt annorlunda jämfört med ett längre pass. Det blev väldigt uppenbart ikväll :-) Det känns skönt att få till några bra styrkeset innan det var dags för tabataspinningen.
Tabataspinningen var lika jobbig som skön :-)
 Gårdagens benträning gjorde sig stundtals väldigt påmind...

Tänk första gången som jag hörde talas om Tabataträning... Då funderade jag på "hur jobbigt kan det egentligen vara med dom där intervallerna och ett sånt kort pass"?
Det var innan jag hade testat :-)
Nu vet jag hur jobbigt det kan vara ;-)
Jobbigt på ett bra och skönt sätt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar