tisdag 6 november 2012

Glädjen i träning

Jag tycker verkligen om variationen i min träning.
Igår ett superskönt yoga pass
och idag ett härligt styrkepass.
 
I morse var jag ovanligt tidigt nere på Form.
En av mina levande väckarklockor (läs katten) väckte mig, första tanken var "låt mig få sova",
 men strax efter 6 stod jag på crosstrainern :)
 
Jag hade planerat en runda med övningar i min träningsdagbok,
 men det blev en helt annan runda i stället.
Improviserat i stunden men med en klar tanke på vilka muskler som skulle tränans.
Ju mer vana man får i gymmet desto mer går det att variera sig med upplägg och övningar, det är kul tycker jag.
 Och även finna det njutbara och sköna med just gymträning
 samtidigt som man känner sig helt trygg och säker bland alla maskiner :)

Du som ännu inte hittat till gymmet vet väl om att det finns möjlighet till gratis introduktion?
 
Idag blev det en skön och jobbig runda med fantastisk koncentration och härligt fokus :)
Stundtals kändes det som om jag körde med skygglappar, jag vet knappt vad som hände runtomkring mig ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar