söndag 11 november 2012

Mässa

I går besökte jag årets hälsomässa i Älvsjö.

Man skulle kunna tro och hoppas att en mässa i hälsans tecken skulle ge massor av inspiration och kanske nyfikenhet men riktigt så tycker jag tyvärr inte att mässan går att beskriva. Visst fanns det ett varierat utbud bland utställarna och möjligheter att prova olika behandlingar, både kostnadsfritt eller till mässpriser. Det gavs även möjligheter till att provsmaka och dricka både det ena och det andra, en del produkter var visst bra för nästan allt!?

Ibland känns det som om det är många som vill in i hälsobranschen, både seriösa men även mindre seriösa. Det gäller att kunna sortera och stundtals vara en smula kritisk mot det som marknadsförs vilket inte alltid är helt lätt för alla.

Även om mässan inte alls gav den inspiration som jag hade hoppats på så passade jag på att prova bla. pulsdiagnostik,  jag fick en del information om en del saker kring min hälsa samtidigt som jag fick rådet att boka en tid till mottagningen... vilket jag inte gjorde.

Jag provade även på asiatisk yoga massage, bortsett från en del inte helt smidiga muskler så kändes det behagligt och välgörande. Massagen ges på en madrass på golvet, med hjälp av fingrar, händer, fötter, knän och armbågar arbetar sig massören igenom muskler, energilinjer och akupressurlinjer.

Jag passade även på att prova:

 
fiskpedikyr. Fiskarna tar bort död och skadad hud. De livnär sig på det, märklig föda, eller hur? Själv trodde jag att det skulle kittlas men det gjorde det inte alls.
Känslan kan snarare liknas med lätt vibration kring fötterna, eller lite som om man skulle bada i kolsyrat vatten.   
 
Något återkommande på mässan var raw food.
Jag tycker om när det är rent och naturligt så jag passade på att köpa med mig lite olika bär och kakaosmör. Var även på väg att köpa en grönsakssvarv men gjorde det aldrig, jag fortsätter med potatisskalare eller mandolin och kniv istället när jag gör min grönsakspasta, det går toppen bra det också :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar