onsdag 14 november 2012

Tänka tankar som tankar

Va´lustigt och vilket sammanträffande!
Inför morgonens intervallpass tänkte jag att "idag både vill och känner jag för att köra mycket ben". Vet egentligen inte riktigt vad tanken kom ifrån...
Och vad händer?
Jo, passet innehåller många stationer för just benen :)
 
Det är bra att formulera sina önskningar, både i stort och smått :)
Extra bra är det ju när önskningarna når ända fram.
 
Innan passet känner jag mig som en kamel eller en svamp som bara suger in vätska, så törstig.
Häller först i mig en flaska med greens, därefter vatten.
Nästan direkt märker jag en påtaglig, positiv skillnad i kroppen och energisystemet.
Och passet blir och är sedan så bra som man kan tänka sig, härligt flåsigt och stundtals får jag säga till mina ben att HOPPA! HOPPA!
Vid hoppe hare stationen funderar jag på hur många hopp som jag egentligen hinner med på 45 sekunder? Kommer jag att hinna flera på nästa varv?
Ibland är det bra att fokusera på något helt annat än sina inte helt pigga ben och inte helt lugna andhämtning ;) Jag är oftast väldigt bra på att fokusera och "ladda mig själv" med goda tankar :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar