söndag 4 november 2012

Bo i väskor

Just nu känns det lite som om jag bor i en väska eller kanske snarare väskor
och har typ 4 eller 5 olika "hem". Det kan lätt bli lite rörigt.
I 3 veckor är jag kattvakt hos en kompis som är bortrest, jag ser till och umgås med hennes katter, tar hand om post och vattnar blommor samtidigt som jag tittar till hennes ressällskaps lägenhet, där finns det inga katter däremot post och blommor.
Sedan har jag ju min egna lägenhet, där jag den senaste tiden tillbringat väldigt lite tid,
en hel del tid har tillbringats i huset där mamma bor. 
Och så har jag ju det som ofta känns som mitt "andra hem" nämligen Form :-)

Det krävs en viss koordinering av både mig själv men framförallt av var jag har mina saker.
Jag som annars kan ha lätt för att sprida grejer både lite här och där får liksom koncentrera mig var jag senast hade grejerna någonstans... telefonladdare... gympaskorna...vantarna....osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar