tisdag 20 december 2011

En liten droppe


Mina två små vänner har länge önskat sig en livs levande hund. Det kommer dom inte att få i julklapp däremot ska jag ge dom ett annat husdjur. Ett betydligt mer lättskött, nämligen en get :-)
Ja, nu ska dom inte ha den varken hemma i vardagsrummet, förrådet eller garaget. Utan istället kommer "en dräktig get att ges till en kvinna i ett fattigt hushåll, på så vis får familjen näringsrik mjölk och kan sedan sälja överskottet på marknad." En sån´ här gåva förändrar naturligtvis inte världen men jag vill gärna vara med och bidra på mitt sätt. Det är bättre att göra något litet än att inte göra något alls, tycker jag. Vad tycker Du? Så här i juletider blir man extra påmind tycker jag... när det handlas julklappar  för gigantiska summor och återigen tycks det slås något sorts rekord i shopping. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar