onsdag 14 december 2011

Flaskborste och piprensare

En tanke som kommit till mig är att genom att jag rensar och renar ger jag plats till & för annat, för mig är det både symboliskt och bokstavligt. Och rensa och rena kan man ju göra på många olika sätt. Både i den miljö som är synlig och konkret men även i den "osynliga" miljön, den som inte syns direkt för ögonen.

Jag efterlyste ju för ett tag sedan typ piprensare eller en flaskborste för att kunna köra igenom mitt energisystem ;-) Och vips! Så fanns de där :-) Presenterat av Niki, min fantastiska tränare :-)

Och det är nu en vecka sedan som jag började rensa och rena med hjälp av kostens hjälp. Riktlinjerna har jag fått av min PT.  Självklart vet jag, sedan tidigare, att kosten har betydelse och påverkar oss på alla möjliga olika sätt. Men genom kombinationen av höstens näringslärakurs och den inspiration som jag fått från Niki har jag på något vis skapat ett annat slags medvetande. 

Hur har det då gått den här veckan? I det stora hela Jätte bra! Trots att det är december med allt vad det kan innebära av glögg, kaffe, lussekatter, knäck, peppakakor och alla chokladaskar :-) Jag hade nämligen en fundering till en början om det verkligen var så smart att börja med denna "rening" just i december. Kanske skulle jag göra det sedan? Kanske skulle jag vänta till en lämpligare tid. Sedan? Lämpligare tid? När är det undrar jag? Efter det här bollandet så kände jag intuitivt att NU är precis rätt tid! 

Min andra dag var väl "så där". Jag vet inte om jag fick en släng av magsjuka på morgonen eller om det var min kropps naturliga sätt att reagera på. Det finns ju något som heter be så ska du få. Och även om jag hade en önskan om att rensa mitt system så hade jag kanske inte väntat mig det så bokstavligt ;-) Redan efter 3 dagar upplevde jag skillnad & effekter i kroppen, positiva effekter, det är spännande att på så kort tid känna skillnad i kroppen, tycker jag. Det här handlar inte om någon diet eller quick fix även om effekterna kommer snabbt ;-) Jag kanske skulle säga att det snarare handlar om ett förhållningsätt.

Kroppen är ju som bekant smart. Och just nu är jag inte helt frisk, ont i halsen och min röst har försvunnit, det känns konstigt att inte kunna prata. Men ibland kanske man/jag behöver var tyst ;-)
...rensa och rena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar